Digital marknadsföring i praktiken
Tips! Webbinarium — Digital marknadsföring i praktiken
18 januari kl. 13.00-15.00
Musikcentrum fortsätter utbilda dig som är medlem och självproducerad artist genom vår föreläsningsserie Sustain! Vi inleder säsongen med en ny chans att möta digitala marknadsföraren Saki Marcovic, som fastnade i en snöstorm senast det begav sig. Missa inte! Läs mer och anmäl dig via länken i vårt senaste medlemsutskick.
Våra webbinarier genomförs via zoom och är gratis för dig som är medlem i Musikcentrum Syd, Väst eller Öst, och har erlagt medlemsavgift för 2022.
Saki Markovic jobbar på Playground Music Scandinavia där hon de senaste tre åren ansvarat för digital marknadsföring och sociala medier. Saki är marknadsföringsexpert med många års erfarenhet av att jobba med artister, både lokalt och internationellt. Några av artisterna hon jobbar med är Mando Diao, Hooja, Tomas Ledin m.fl.
I den här kursen kommer vi gå igenom artist- och musikannonsering i teorin med framför allt i praktiken. Ni kommer att få följa med när en kampanj byggs upp från start till slut; hur man sätter upp den rent praktiskt; hur man skapar och tänker kring målgrupper; hur man hittar och analyserar resultat; hur man kan tänka kring det kreativa och mycket mer.
Vi kommer att jobba praktiskt i Metas annonsverktyg ads manager samt kika in för att se hur det ser ut i TikTok och Googles verktyg. Om ni vill följa med och skapa en egen test-kampanj samtidigt så rekommenderas det att ladda ner Metas annonsverktyg på business.facebook.com innan kursen startar. Förbered gärna frågor och funderingar om det finns några.
När: 18 januari kl. 13.00-15.00
Var: zoom
Anmälan sker via vårt senaste medlemstips (på mail)