Välkomna till ett webbinarium om digital marknadsföring!

Det börjar dra ihop sig mot jul även för Musikcentrums föreläsningsserie Sustain, men än finns ett par webbinarier kvar att vara med på! På måndag får vi lära oss allt om hur man sätter upp en marknadsföringskampanj i sociala medier. Missa inte detta!

Saki Markovic jobbar på Playground Music Scandinavia där hon de senaste tre åren ansvarat för digital marknadsföring och sociala medier. Saki är marknadsföringsexpert med många års erfarenhet av att jobba med artister, både lokalt och internationellt — bl.a. Mando Diao, Hooja, Tomas Ledin m.fl.

Under denna kurs kommer vi att gå igenom artist- och musikannonsering i teorin men framför allt i praktiken. Ni kommer att få följa med när en kampanj byggs upp från start till slut; hur man sätter upp den rent praktiskt; hur man skapar och tänker kring målgrupper och det kreativa — och mycket mer.

Vi kommer att jobba praktiskt i Metas annonsverktyg Ads Manager samt kika in för att se hur det ser ut i TikTok och Googles verktyg. Om ni vill följa med och skapa en egen test-kampanj samtidigt så rekommenderas det att ladda ner Metas annonsverktyg på business.facebook.com innan kursen startar. Förbered gärna frågor och funderingar innan webbinariet!

När: 12 december kl. 13.00-15.00
Var:
zoom
Anmälan:
Görs via vårt senaste medlemsutskick (på mail)

Musikcentrums webbinarier genomförs via zoom och är gratis för dig som är medlem i Musikcentrum Syd, Väst eller Öst, och har erlagt medlemsavgift 2022.